- MisafirMisafir
Sesin filmlere eklenmesi sinemayı sessiz bir hareketli resimler dizisinden çıkarıp hayatın bire bir kendisine dönüşmesini sağladı
C.tesi Ara. 20, 2008 8:34 pm
Sesin filmlere eklenmesi sinemayı sessiz bir hareketli resimler dizisinden çıkarıp hayatın bire bir kendisine dönüşmesini sağladı.Seslerinin duyulmasıyla gerçek,canlı kişilere dönüşen karakterler,karmaşık ses efektleri ve görsel aksiyonlar sayesinde puzzle tamamlanmış oldu.Sinemaya yepyeni bir boyut getiren ve görüntüyü zenginleştiren ses her nekadar mümkün olduğunca iyi kullanılmaya ve geliştirilmeye çalışılıyorsada hakkında daha öğrenilicek çok şey var.
Yazarların, eski sisteme göre uyguladıkları yaratıcılıklarını artık çok daha genişlemiş olan bu yeni sahada sürdürmeleri ve sinema dünyasına yepyeni ufuklar açan,görselliği zenginleştiren sesi görsellikle en mükemmel şekilde birleştirebilicekleri çalışmaları ortaya koymaları gerekiyordu.Yazarlar,ses eklenmeden önce filmlerde ortaya çıkan eksikliğin başka yollardan giderilmeğe çalışılması sonucu ortaya çıkan ve filmin akıcılığını,doğallığını bozan eksik ve kusurlu ara yazılar yerine yeni alana en uygun şekilde anlamlı ve güzel diyaloglar yazmak zorundalardı.
Editörlerin ise eski geleneksel sessiz sinema kurallarını yeni sistemle en iyi ve en kusursuz şekilde değiştirmeleri için yeni hileler bulup,yeni metodlar keşfetmeleri ve işleri kusursuzlaştırıcak en küçük ipuçlarına karşı uyanık olmaları gerekiyordu.Yönetmen içinde ilgilendiği saha genişlemiş,olaylara bakış açısı zorunlu olarak değişmiş ve mesleğinin karakteristik özelliklerine yeni artılar eklenmişti.
Yönetmen hayatın seslerine ve gürültülerine karşı daha dikkatli ve ilgili olmaya başladı:sessizliğin yepyeni bir anlam kazandığı sesli sinemada ,sesleri ve gürültüleri aksiyonla en iyi şekilde birleştirip gerçek dünyaya en yakın görselliği elde etmek çabasına girdi.Eski sistemin üzerine yüklenen yeni düzenlemeler prodüksüyon çalışmalarınada yansıdı ve yönetmenin sahip olduğu sorunların sayısında büyük bir artış oldu.Sesin sinemaya girmesiyle kalıplaşmış prosedürler değişti,sesi görüntüyle en mükemmel şekilde birleştiricek personeller ekibe dahil oldu.Daha önce karşılaşılmamış olan yeni teknik problemler ortaya çıktı ve yönetmen yeteneğini bu yeni alandada uygulamak zorunda kaldı.Yönetmen ya bu yeni sisteme ayak sağlayıp isteklerini görüntü ve ses üzerinden birleştirip yaratıcaktı yada eski geleneksel düzende unutlanlıklar arasında kaybolup gidicekti.
Teknisyenlerin sesin elektroniğini çözmeleri,bu konuda eğitim almaları ve sesi yaşamda ki en gerçekçi,ve tekniğindede en doğru şekilde birleştirmeleri gerekiyordu.Fakat sınırları çoktan kesinleşmiş olan bazı prosedürler ve limitler vardı ve yönetmenin bu sınırları göz önüne alarak isteklerini ve ekibini yönlendirmesi gerekiyordu.Teknisyenlerde bu grubun içindeydi.DON LIVINGSTON FILM AND THE DIRECTOR/A HAND BOOK&GUIDE TO FILM MAKING PN1996.7.L58. 1969
Yazarların, eski sisteme göre uyguladıkları yaratıcılıklarını artık çok daha genişlemiş olan bu yeni sahada sürdürmeleri ve sinema dünyasına yepyeni ufuklar açan,görselliği zenginleştiren sesi görsellikle en mükemmel şekilde birleştirebilicekleri çalışmaları ortaya koymaları gerekiyordu.Yazarlar,ses eklenmeden önce filmlerde ortaya çıkan eksikliğin başka yollardan giderilmeğe çalışılması sonucu ortaya çıkan ve filmin akıcılığını,doğallığını bozan eksik ve kusurlu ara yazılar yerine yeni alana en uygun şekilde anlamlı ve güzel diyaloglar yazmak zorundalardı.
Editörlerin ise eski geleneksel sessiz sinema kurallarını yeni sistemle en iyi ve en kusursuz şekilde değiştirmeleri için yeni hileler bulup,yeni metodlar keşfetmeleri ve işleri kusursuzlaştırıcak en küçük ipuçlarına karşı uyanık olmaları gerekiyordu.Yönetmen içinde ilgilendiği saha genişlemiş,olaylara bakış açısı zorunlu olarak değişmiş ve mesleğinin karakteristik özelliklerine yeni artılar eklenmişti.
Yönetmen hayatın seslerine ve gürültülerine karşı daha dikkatli ve ilgili olmaya başladı:sessizliğin yepyeni bir anlam kazandığı sesli sinemada ,sesleri ve gürültüleri aksiyonla en iyi şekilde birleştirip gerçek dünyaya en yakın görselliği elde etmek çabasına girdi.Eski sistemin üzerine yüklenen yeni düzenlemeler prodüksüyon çalışmalarınada yansıdı ve yönetmenin sahip olduğu sorunların sayısında büyük bir artış oldu.Sesin sinemaya girmesiyle kalıplaşmış prosedürler değişti,sesi görüntüyle en mükemmel şekilde birleştiricek personeller ekibe dahil oldu.Daha önce karşılaşılmamış olan yeni teknik problemler ortaya çıktı ve yönetmen yeteneğini bu yeni alandada uygulamak zorunda kaldı.Yönetmen ya bu yeni sisteme ayak sağlayıp isteklerini görüntü ve ses üzerinden birleştirip yaratıcaktı yada eski geleneksel düzende unutlanlıklar arasında kaybolup gidicekti.
Teknisyenlerin sesin elektroniğini çözmeleri,bu konuda eğitim almaları ve sesi yaşamda ki en gerçekçi,ve tekniğindede en doğru şekilde birleştirmeleri gerekiyordu.Fakat sınırları çoktan kesinleşmiş olan bazı prosedürler ve limitler vardı ve yönetmenin bu sınırları göz önüne alarak isteklerini ve ekibini yönlendirmesi gerekiyordu.Teknisyenlerde bu grubun içindeydi.DON LIVINGSTON FILM AND THE DIRECTOR/A HAND BOOK&GUIDE TO FILM MAKING PN1996.7.L58. 1969
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz